Eğlenceye gel
Eğlenceye gel
Eğlenceye gel
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Eğlenceye gel


 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 EDEBİYAT 198-199-200-201-207. Sayfaların Cevapları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
SEMA
ADMİN
ADMİN
SEMA


Mesaj Sayısı : 287
Kayıt tarihi : 05/09/09
Yaş : 32
Nerden : Kocaeli

Kişi sayfası
BAŞARI BAŞARI: 200

EDEBİYAT 198-199-200-201-207. Sayfaların Cevapları Empty
MesajKonu: EDEBİYAT 198-199-200-201-207. Sayfaların Cevapları   EDEBİYAT 198-199-200-201-207. Sayfaların Cevapları I_icon_minitimeSalı Ekim 13, 2009 5:52 pm

198.SAYFA

Anlama-Yorumlama


1)Bir metin,yazarı,yazarın sanatı ve kişiliği hakkında birtakım unsurları barındırdığı için tahminlerde bulunabilir.Bu tahminlerde yazarın üslübü , konu ve dil ,anlatım ölçüt olarak kullanılabilir.



Ö.lçme Değerlendirme

1) D-Y

2)Boşluğa ''biyografi'' yazılacak.

3) Olay çevresinde oluşan edebi metinlerin belge niteliği taşımaması , doğal gerçekliğin kurmaca gerçekliğe dönüştürülmesinden dolayıdır.

4)Verilen metin parçasında Kaplan , '' öztürkçe '' saplantısının yanlışlığına dikkat çekerek , dilin herkesin bildiği kelimeler üzerine kurulduğuna işaret etmektedir.



200. VE 201. SAYFALAR


1) Verilen ifadeler , Doğu'da gönlün ve onun ifade aracı olan şiirin , Batı'da ise zekanın ve onun ifade aracı olan düz yazının hakimiyetinden bahsetmektedir.Metnin bütünündeki konu ile anlam bakımından örtüşmektedir.


2) Dönemiyle ilgili , benzetmeye esas olan '' hafif teknelerin azgın fırtınada battıkları ^^ ifadesi şiir dilindeki imgelemeyi ifade etmektedir.


3) BOŞ..


4) Verilen ifadeler , yazarların metne yüklediği anlamlarla aynı değildir.Gönlün Dili ; Şiir adlı metinde yazar , şiirin doğu medeniyetindeki yerini batı ile kıyaslayrak vermiştir.İnsan Hali adlı metinde ise yazar , insanın her an değişen ruh halinden bahsetmiştir.



Anlama - Yorumlama

1) Öğretici metinlerde sözcükler ağırlıklı olarak gerçek anlamlarıyla kullanıldığı için iade ettikleri anlamlar dışında farklı anlamlar kazanmaz.Fakat okuyucu , değişen bilgi,kültür,zevk,anlayış ve ruh haline göre anlamı farklı boyutlarda algılayabilir.


2)Metin Yorumlarken ;
-Yazar
-Dil ve anlatım
-Yapı
-Zihniyet unsurlarının etkisi vardır.



Ö.LÇME-DEĞERLENDİRME

1) D-Y


2) ZAMAN


3) C şıkkı


4) C şıkkı


EDEBİYAT METNİNİN CEVAPLARI :


1)Metin yazıldığı dönemde ''eski-yeni'' ve ''edebiyat tarihi yazımı'' tartışmalarının olduğu anlaşılmaktadır.


2)Edebiyat adlı metnin yazılış amacı , bir düşünce karşısında kendi düşüncelerini ifade etmektir.Bu nedenle yazar,hitap ettiği okuyucuya düşüncelerini yansıtmakta,onarı ikna etmeye çalışmaktadır.



3) Edebiyat adlı metnin birimleri şunlardır:

-Giriş ( 1.paragraf)
-Gelişme ( 2-6. paragraf )
-Sonuç ( 7-8. paragraf )
Bu birimler anlamlı bir bütün oluşturarak metinin yapısını oluşturmuştur.



4)Metnin ana düşüncesi ''şiirin büyüklüğü ve gücü zamanla sınırlı değildir.'' yardısıdır.Metindeki ana düşünce,ana fikri ifade etmektedir.Ana düşünce , metnin tamamında iletilmek istenilen en yoğun ve en kısa ifade olduğu için metinde doğrudan bir ifade halinde bulunmaktadır.



5)Edebiyat adlı metinde dil , bir fikri ifade etmek ve okuyucuyu (alıcıyı) uyarmak işlevleriyle kullanılmıştır.



6)Edebiyat adlı metnin konusu ( edebiyat tarihi ve şiir ) , metinde kullanılan dili ve anlatımı belirlemiştir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gokyuzu.forummum.com
 
EDEBİYAT 198-199-200-201-207. Sayfaların Cevapları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» EDEBİYAT 94-95-96-103-104-105-106-111-112-113 Sayfaların Cevapları
» EDEBİYAT 93-160 arası cevapları
» EDEBİYAT Sayfa37-38-39-40taki ölçme değerlendirmelerin cevapları
» SOSYAL ÇK SYF 20-21-22-23-24 CEVAPLARI
» EDEBİYAT 130 - 154 Arası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Eğlenceye gel :: DERS BÖLÜMÜ :: 9.SINIF-
Buraya geçin: